Creative SOUND BLASTER

Awesomenauts - Recenzia

Raggamuffin Recenzie 10 Facebook Twitter Google+

Musím sa priznať, že som nepodľahol fenoménu hier štýlu MOBA (multiplayer online battle arena). Ani Dota 2, ani League of Legends a ani Heroes of Newerth ma nedokázali zaujať natoľko, aby som im venoval svoj čas. Niežeby boli zlé, to určite nie. Len vyžadujú na jeden zápas viac času než bežná mutiplayerová hra a hlavne sa hre treba venovať neustále, aby ste sa zdokonaľovali. Avšak pre tých, ktorí majú radšej trošku „casual“ prístupu, je tu Awesomenauts.

Klasika v novom kabáte

Síce indie hra Awesomenauts vyšla už pred polrokom, nič mi nebráni zrecenzovať ju až teraz. Ako sa hovorí, lepšie neskôr, než nikdy. Za tú dobu do nej pribudlo veľa obsahu, ktorý je úplne zadarmo až na skiny postáv. Dokonca aj niektoré skiny môžete odomknúť splnením určitých podmienok. To je, samozrejme, prístup, ktorý sa páči a každého hráča poteší. Pribudnúť by mali aj nové mapy, z ktorých jedna sa už v hre objavila v štádiu beta a množstvo ďalších updatov. Za to si Ronimo Games zaslúži pochvalu. Najväčší rozdiel oproti klasickým MOBA hrám je viditeľný okamžite. Hra sa neodohráva v 3D prostredí, ale pripomína skôr 2D plošinovku zo starej školy. Navyše už po vzhliadnutí intra sa presvedčíte, že hra sa na serióznosť nehrá. Prevláda v nej humor a absurdita. Zostatok je oproti iným MOBA hrám relatívne rovnaký. Červený tím útočí z ľavej strany, pričom modrý pochopiteľne z pravej. V krátkych časových intervaloch sa spawnujú minioni, ktorí vám pomáhajú ničiť nepriateľské veže a pretlačiť sa až ku jadru oponentovej základne, ktorého zničenie prináša víťazstvo. Tak znie len základný kameň hry.

Postáv je na výber dostatok, pričom autori nelenia a do hry pridávajú stále nové a nové. Každá pochopiteľne disponuje inými schopnosťami a odlišným štýlom hrania. Každý charakter má okrem schopností dokonca rozdielny spôsob skákania. Niektoré sa dokážu vznášať vo vzduchu alebo spraviť dvojskok, iné dokonca zvládnu aj lietať. Tak, ako v akejkoľvek podobnej hre, si musíte postavu, za ktorú chcete hrať, osvojiť. To znamená skúšať, čo ktorá robí, ako sa s ňou hrá a či vám herný štýl vyhovuje. Nájdete tu postavy zamerané na hrubú silu, útoky z diaľky a dokonca aj healerov. Rôznych efektov, ktoré útoky ponúkajú, je neúrekom. Môžete nepriateľa nakaziť jedom, oslepiť ho, či mu znemožniť hýbať sa a umožniť tak spojencovi doraziť ho. Veľmi ma potešil aj mód „practice,“ v ktorom si môžete zahrať proti botom a vyskúšať odomknuté postavy. Síce boti nie sú extra inteligentní a zatiaľ sú naprogramované len štyri charaktery, ktoré vedia ovládať, avšak na začiatok to stačí. S botmi sa stretnete aj v online zápasoch. Ak náhodou jeden hráč opustí zápas, nahradí ho bot, pokým sa opäť nepripojí reálny hráč. Predíde sa tak situáciám, kedy jeden tím prehrá len kvôli odchodu spoluhráča.

Najdôležitejšou časťou hry je online mutiplayer, ktorý je zároveň aj najväčšou zábavou. Každý hráč má svoj vlastný štýl a oveľa viac sa v tíme navzájom podporujete než v hre s AI. Nechýba ani systém hodností, ktoré určujú váš skill a levelovanie. Za každý level sa vám odomkne jedno vylepšenie schopností pre jednotlivý charakter. Na rozdiel od LoL-ka teda nekupujete artefakty či zbrane, ale vylepšenia už dopredu daných útokov. Na vyšších leveloch sa tým pádom môžete hrať so skladaním jednotlivých útokov a ich vlastnosťami. Nie je problém, aby healer v ohrození spravil masívny útok alebo najväčší útočník začal šprintovať naspäť do základne. A keď už sme pri základni... iba v nej sa dajú nakupovať vylepšenia či dopĺňať zdravie. Jediná moja výhrada je k lagom a celkovému trhaniu hráčov. Niekedy sa stane, že vás zabije protihráč, pričom pred ním utekáte a už by vás nemal ani mať v dohľade. Dokonca už teraz sú v hre prítomní cheateri, avšak ja som sa so žiadnym, chvalabohu, nestretol. Ďalším problémom je nemožnosť vyhodiť neaktívneho hráča z hry. Nielenže kvôli nemu pri výbere postáv každý čaká, ale hlavne spôsobuje nevýhodu svojim spoluhráčom.

V Ronimo Games majú talent tvoriť štýlové a vizuálne zaujímavé hry

Tak ako aj v predchádzajúcej hre štúdia Ronimo Games s názvom Swords & Soldiers, grafické spracovanie je excelentné. Všetky postavy a celé prostredie sú rozprávkovo farebné, no pritom nestrácajú na futuristickej atmosfére. Samozrejme sú všetky charaktery vypracované do najmenších detailov a rôzne schopnosti sprevádza množstvo grafických efektov. Vychváliť musím zvuky a hlavne hudbu. Každý herný charakter má svoju hlavnú hudobnú tému, ktorá začne hrať aj počas zápasov, hneď sa vám začne dariť. A čo je najlepšie, všetky sú veľmi trefné a skvele sa počúvajú.

Za nízku cenu sa oplatí vyskúšať

Awesomenauts je perfektnou mutiplayerovou zábavou, ktorá nevyžaduje toľko času ako momentálne úspešné MOBA hry. Ponúka hromadu postáv s dôrazom na diverzitu schopností a herný systém, ktorý si rýchlo osvojíte. To celé je zabalené v parádnom kreslenom grafickom spracovaní s vynikajúcou hudbou. Pripravte sa však na niekoľko problémov pri hraní online, napríklad lagy alebo nemožnosť vykopnúť neaktívnych hráčov. Našťastie sa s nimi nestretnete až tak často a autori stále pripravujú nové updaty, ktoré opravujú väčšinu chybičiek. Awesomenauts môžem jednoznačne odporučiť.

Game Cover
Awesomenauts
Platforma: PC
Žáner: Moba
Minimálne systémové požiadavky:
  • OS: Windows XP/ Vista/ Windows 7
  • CPU: Intel alebo AMD dvojjadro
  • RAM: 2GB
  • GPU: ATI alebo Nvidia s 256MB/ GMA 950
  • HDD: 750 MB
Výrobca: Ronimo Games
Distribútor v SR: Ronimo Games
Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Ronimo Games

82%

Awesomenauts je perfektnou mutiplayerovou zábavou, ktorá nevyžaduje toľko času ako momentálne úspešné MOBA hry
  • zábava
  • perfektné audiovizuálne spracovanie
  • chytľavá hrateľnosť
  • málo máp
  • problémy s pripojením
  • chýba kick systém
korekcia: Lenka Macsaliová
Páčil sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!
Informácie o autorovi
Raggamuffin
Som hráčom už poctivých 20 rokov a vyhľadávam tituly zamerané hlavne na prepracovaný príbeh alebo kvalitnú hrateľnosť, medzi ktoré patria hlavne RPG, adventúry a stratégie. Nepohrdnem ani kvalitnou FPS, ale neznášam generické vojenské strieľačky, akých je v poslednej dobe neúrekom. V posledných rokoch som si obľúbil indie scénu, v ktorej vývojári dokazujú, že nových nápadov je stále veľa a veľkým herným spoločnostiam ide o jediné a to je zisk. Patrím aj medzi veľkých fanúšikov prvých dvoch dielov série Fallout, ťahových stratégii Heroes of Might & Magic a adventúr Broken Sword. Čo sa týka filmov nadovšetko milujem horor a všetky jeho sub-kategórie, no najmä slasher a hixploitation. Hudobný vkus za mňa prezradí môj Last.fm profil, ale ak by som mal určiť najobľúbenejšie žánre bol by to rock, reggae a ambient. Na stránke píšem recenzie hlavne na PC a občas Xbox 360 a Nintendo 3DS. Okrem toho mám na starosti aj podcast.