Battlefield 3 je nesmierne populárny. K popularite mu nepochybne dopomáha aj neustály nový obsah, ktorý motivuje hráčov vrátiť sa k hraniu, nakoľko vždy prináša najmä nové mapy. Hra je tak hrávaná aj viac ako po roku od jej vydania. Po tematických DLC s názvami Back To Karkand, Close Quarters a Armored Kill prichádza štvrté, ktoré reprezentuje zničené bojové pole. Okrem tradičných múrov, ktoré čakajú na zničenie, reprezentuje aj veľa trosiek. To je Aftermath.
Celá marketingová stratégia tohto DLC sa točila okolo troch vecí, ktoré mal tento prídavok obsahovať. V prvom rade spomínané herné prostredie, ktoré bolo v traileroch prezentované ako „post-earthquake enviroments“. Druhým bola kuša, nakoľko tento nástroj smrti sa v poslednej dobe stáva často používaným doplnkom. Posledným je nový mód Scavenger. Smola, že na týchto dvoch aspektoch padá celé DLC, no našťastie to nie sú zásadné výpadky, ktoré by znehodnotili prídavok.
Luk je síce fajn, vyzerá „cool“, no trochu sa míňa účinku. Keď opadne prvotné nadšenie z jeho získania, zistíte, že je to vlastne iba „snajperka“ so strašne dlhým časom na nabíjanie. Vzhľadom na povahu máp je jeho využiteľnosť skôr menšia, a tak jediné (v čom vyniká) sú rôzne druhy nábojov, ktorým ho môžete nakŕmiť a fakt, že nezaberá miesto primárnej ani sekundárnej zbrane ale príslušenstva. Ani to však nie je výhra, nakoľko príliš veľa noobov je stále očarených jeho „úžasnými“ vlastnosťami, a tak (namiesto tímovej spolupráce a používania prostriedkov na ich podporu) kempia v kútoch s kušou v ruke.
Ani nový mód Scavenger nie je to pravé orechové a prakticky si ani nezaslúži prívlastok nový mód. Je to jednoducho Conquest, na ktorý je aplikovaný mutátor. Tento mutátor spočíva v tom, že pri respawne nevlastní hráč žiadnu primárnu zbraň a ani žiaden predmet špecializácie (RPG, lekárnička, debna s nábojmi…). Tie sú porozhadzované po bojovom poli, vždy na rovnakých miestach, no zbraň sa generuje náhodne a vždy sa po určitom čase mení. No toto zvrháva celý mód, pretože namiesto toho, aby sa hráči snažili zaberať, splašene behajú k miestam, kde sa respawnujú zbrane a potom si plnia svoju prvoradú povinnosť. Nehovoriac o tom, že ten, kto má v srdci vryté pravidlá tímovej hry a faktu, že v battlefielde sú potreby tímu nad K/D pomerom hráča, je väčšinou zabitý, pretože vlastní iba pištoľku, zatiaľ čo jeho nepriateľ samopal. To nemuseli ani vydávať ako nový mód, stačilo nejako upraviť parametre Conquestu, ale chápem, že v traileroch to lepšie znie.
Mapy sú štyri. Azadi Palace, Epicenter, Markaz Monolith a Talah Market. A práve ony sú najväčšou výhrou prídavku. Veľkosťou porovnateľné s mapami z Back to Karkand prídavku, no s vlastnou identitou, ktorú im dodáva práve „post-earthquake“ vzhľad. Okrem spomínaného módu Scavenger sa na nich dá hrať aj populárny Rush mód, no aj klasický Conquest, a to aj v jeho Large forme a Assault modifikácii a aj klasický Team Deathmatch s jeho Squad verziou a dokonca aj Gun Master. Najväčšia sila máp spočíva v ich rôznorodosti, nakoľko nie sú určené výlučne pre boje pechoty, no ani pre boje vozidiel, a tak sa tu mixuje všetko dokopy, doplnené o vzdušnú podporu, no tentokrát bez stíhačiek. Zastavanosť máp však bráni v plynulom pohybe vozidiel a dáva výhodu pechote, nakoľko sa boje odohrávajú aj v budovách a na strechách budov, takže vozidlá sú v permanentnom ohrození. Trosky tak dávajú veľkú výhodu snajperom a kemperom nakoľko sa môžu ľahšie ukryť pred zrakom súperov. Škoda slabej deštrukcie, nakoľko DLC priamo vyzýva na to, aby sa v ňom aplikovala zničiteľnosť prostredia vo vyššej miere, no nestalo sa tak. Deštrukcia je tu teda potechou pre oko a nie nástrojom hrateľnosti, akoby si veľa hráčov želalo.
Tri nové vozidlá sú ďalšou výhodou, no škoda, že po nových zbraniach ani chýru ani slychu. Namiesto toho tu máme „absolútne zmysluplné“ psie známky, ktorých praktické využitie sa rovná nule. Challenge tým pádom strácajú na motivácii, nakoľko na ich konci vás čaká slabá odmena, a tak je tu veľká pravdepodobnosť, že ich splnenie bude iba náhodné a nie chcené.
No aj napriek negatívam je Aftermath kvalitný prídavok, ktorý ťaží najmä z kvalitne navrhnutých máp. Zvyšok si môžete zobrať ako nutné zlo, ktoré je v cene 15€ obsiahnuté, no vzhľadom na to, že staré módy sa dajú hrať aj na týchto mapách, nejde o nejakú tragédiu. Akurát ešte nech opadne „luk-mánia“ a každý sa vráti k tímovej výbave a všetko bude zase krásne.
|
mapy |
|
Scavenger mód
žiadne nové zbrane
|
70% | |
ŽÁNER | FPS |
Minimálne systémové požiadavky |
OS: Windows Vista, Windows 7
CPU: Core 2 Duo 2.4 GHz alebo Althon X2 2.7 GHz RAM: 2GB GPU: NVIDIA GeForce 8800GT/ATI Radeon HD 3870 HDD: 20GB
Battlefield 3
|
VÝROBCA | DICE |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
EA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ |