Saber Interactive má celkom pestrú históriu, ktorej dominuje hra TimeShift, a posledný, absolútne nevydarený Battle: Los Angeles. Tentokrát sa pustili do originálne vyzerajúcej, no zjavne z TimeShift čerpajúcej hry s názvom Inversion. Má táto hra kvalitatívne bližšie k prvému, alebo druhému menovanému titulu ?
Odpoveď je, k prvému, aj keď jeho kvalít ani zďaleka nedosahuje. No v jednej oblasti je predsa lepší. Tou je príbeh, ktorý nabral apokalyptický rozmer v podobe útoku na Vanguard City v budúcnosti, ktorá mohla byť svetlá, no vďaka príchodu rasy s názvom Lutadores, pri ktorých budete mať pocit, ako keby sa pri ich "tvorbe" autori inšpirovali sériou Gears of War. A keď budete sledovať, ako prichádzajú na bojisko spod povrchu zemského, určite mi dáte aspoň trochu za pravdu. No späť k príbehu. Lutadores prichádzajú nie ako anjeli spásy, ale ako démoni, ktorí sa z prv neznámych dôvodov rozhodli trošku preriediť počet obyvateľov. Hlavná postava, tzv. D, je v tej chvíli ako každý správny policajt so svojím partnerom na obhliadke, no keď vypukne útok, a on zisťuje, že jeho žena je mŕtva a dcéra nezvestná, rozhodne sa ju nájsť. Týmto dostal príbeh osobitejší charakter, a nejedná sa teda o obligátnu, stále sa opakujúcu záchranu pozemského bytia. Možno to bude znieť trochu divne, ale sú to práve cutscény, ktoré môžu hráča zo začiatku frustrovať, nakoľko sú umiestené skoro všade a ich intenzita ma osobne privádzala do stavu, kedy som hru znechutene vypol, nakoľko som ich nechcel preskakovať, aby som nemal problémy s pochopením príbehu, hlavnej postavy a univerza.
V princípe máme pred sebou perfektný príklad lineárnej strieľačky z pohľadu tretej osoby, ktorú autori okorenili zaujímavými prvkami, čo z nej síce robí unikátnejší titul v záplave rovnakožánrovej konkurencie, no zároveň som mal pri hraní pocit tuctovosti, čo nikdy nie je dobrým znakom. Hra takisto kladie dôraz na kooperatívne hranie, čo je vidieť najmä z toho, že vždy ste na obrazovke dvaja (D a jeho parťák Leo), a autori do hry zakomponovali aj prvky, pri ktorých si musia hrdinovia navzájom pomáhať. Tu je jednoznačnou chybou absencia split-screen co-opu, čo trocha zhadzuje možnosti tejto hry v tejto oblasti. V zásade však hru zmrzačuje práve to, čo malo byť jej tromfom, a tým je možnosť narábať s gravitáciou. Je to síce originálny prvok, no čo z toho, keď je hra tak naskriptovaná a lineárna, že sa význam týchto schopností stráca? Zariadenie umožňujúce ovládať gravitáciu vám teda bude pomáhať hlavne v situáciách, kedy budete chcieť trafiť protivníka, ktorý sa kryje za prekážkou, alebo vám tento systém umožní hádzať po protivníkoch objekty, nachádzajúce v poli bez gravitácie. No keď uvidíte predskriptované pasáže, v ktorých sa mení ťažisko gravitácie, uvedomíte si, aký mala hra potenciál, a budete sa pýtať, prečo ho autori nezúročili . Práve preto ten pocit tuctovosti… Navyše táto hra by zúfalo potrebovala niečo, čo by ju ešte viac oživilo, napríklad logické hádanky založené na gravitácii, no namiesto toho dostanete komplexný „návod“ kadiaľ ísť, (nie žeby bol ten koridor nejaký rozsiahly) aby hru zvládlo aj dojča , ktoré sa naučilo držať gamepad v ruke. Čo je však v rozpore s lietajúcimi hlavami, odstrelenými končatinami a podobnými „featurkami“ tunajšieho koloritu.
Zároveň však činnosť a tieto možnosti ponúkajú sviežosť, ktorá chýba mnohým titulom, a tak sa nestane, že by vás herná náplň prinútila hru vypnúť. Úlohy sa síce väčšinou držia osvedčenej metódy „choď z bodu A do bodu B“, no zároveň sú sem-tam spestrené súbojmi s bossmi a ochranárskymi povinnosťami. A keďže je to third-person strieľačka so systémom krytia, tak vás určite nepoteší, že hra má isté problémy s týmto systémom, nakoľko sa v hre nachádza možnosť úplne zničiť niektoré objekty , a teda hra niekedy zle rozpoznáva váš príkaz na prechod do krytia. Čo sa týka zbraňového arzenálu, tak vás prekvapí účinnosť brokovnice, no sklame celkový počet zbraní, ktorý mohol byť jednoznačne vyšší.
Kampaň vám zaberie slabých 5 hodín, počas ktorých bude príbeh, tempo hry, intenzita prestreliek a náročnosť nepriateľov správne gradovať, no stále je to IBA 5 hodín. To by možno nebolo až tak skľučujúce, keby multiplayer, ktorý hra tiež obsahuje, aj niekto hral. Ale, bohužiaľ, nehrá… Myslím, že jedna bezvýsledne strávená hodina v klasickom konzolovom matchmakingu dokázala, že táto zložka hry nebude práve počítačovým športom, čo ešte viac vyzdvihuje potrebu zakomponovania splitscreenu, ktorý by ako tak priniesol do titulu motiváciu pre jeho opätovné zapnutie , a ako tak by tiež vykompenzoval jej cenu . A celé to nezachráni ani nižšia uvádzacia cena oproti konkurencii, a to dokonca aj v terajšej „uhorkovej sezóne“ , ktoré momentálne na hernej scéne panuje. Hra skrátka vzhľadom na svoju cenu neponúka odpovedajúci obsah.
Technicky však na tom hra nie je zle, čiastočná implementácia fyziky tiež poteší, predelové scény sú kvalitne zostrihané, aj keď ich množstvo môže byť iritujúce. Grafické spracovanie, aké ponúka Inversion, je v dnešnej dobrým štandardom, ozvučenie je výborné, a to už či beriete do úvahy samotné dojmy z boja, alebo dabing postáv. Optimalizácia je jednou z tých lepších a hru rozbehajú aj majitelia slabších zostáv. Umelá inteligencia je tak isto na veľmi dobrej úrovni , nakoľko gravitačné pomôcky vedia používať aj protivníci, a tak nepobehujú zmätene po bojisku, a celkovo vám budú dosť dôstojným súperom v boji.
Z Inversion mám strašne zmiešané pocity, ktoré sa ťažko dávajú na papier . Na túto hru som sa veľmi tešil, nakoľko som veril, že do tohto žánru spolu s hrou priveje aj s vieži závan originality, ktorý pri mnohých tituloch chýba. Avšak som bol nemilo prekvapený faktom , že aj keď tu tie originálne prvky skutočne sú, tak ich implementácia podľahla striktne koridorovému level dizajnu, čo týmto prvkom neskutočne zväzuje ruky, a celkový dojem je tak dosť rozporuplný. Grafické spracovanie nie je tým, čo by malo hru vyťahovať zo šlamastiky, najmä ak berieme do úvahy, že hra toho po obsahovej stránke ponúka veľmi málo.
|
hranie sa s gravitáciou kampaň technické spracovanie |
|
krátkosť kampane nulová šanca, že si hru znova zapnete loadingy nevyužitý potenciál multiplayer |
60% | |
ŽÁNER | Third Person Shooter |
VÝROBCA | Saber |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Cenega |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |
Zaujala vás táto hra? Kúpte si ju na www.gsshop.sk | |
|