Po prvej, veľmi stručnej ochutnávke nám tvorcovia Might & Magic Heroes 7 priniesli výdatnejšiu porciu zábavy v podobe druhej beta verzie hry. Vydanie plnej verzie sa blíži, a tak sme netrpezlivo hru okúsili. V hlave vznikali otázky, napríklad, či došlo k posunu v hrateľnosti, či vývojári opravili bugy, alebo či to bude konečne zábava ako v starších dieloch. Odpovede na tieto otázky nie sú zhodné, a preto si ich zodpovieme postupne.
Došlo k posunu v hrateľnosti?
Áno, došlo. Našťastie, pozitívnym smerom. Druhá beta je výrazne hrateľnejšia, najmä vďaka väčšiemu množstvu obsahu, ktorý ponúka. Môžeme si zahrať za štyri frakcie, štyri mapy rôznych veľkostí a vyskúšať kopu bojových jednotiek, známych či neznámych. Vypočuli sme si viac atmosférickej hudby ako v prvej bete, pričom tentoraz hudbu chválime. To všetko prispelo k lepšiemu hernému zážitku a začíname sa tešiť na finálnu verziu. Multiplayer tu bol opäť prítomný a aj zo singleplayerovej časti je jasne cítiť, že tvorcovia hru berú viac ako multiplayerovú.
Opravili vývojári bugy?
Niektoré áno, niektoré nie. Hra stále obsahuje bugy, no aspoň tie závažnejšie, ako bolo miznutie artefaktov nasadených na hrdinu, sú odstránené. Stále sa vyskytujú bugy, ako napríklad ťažšie vstupovanie do mesta priamym kliknutím naň. Vidno však, že sa tvorcovia sústredili hlavne na odstránenie bugov počas boja, ktorý je teraz už takmer bez chýb (áno, takmer… asi 99,9 %). Jeden závažnejší bug nás tak blízko k vydaniu plnej verzie prekvapil. Občas sa stane, že framerate klesne na približne 30FPS, a to napriek tomu, že predtým bol na hodnotách 80 a viac. Na niektorých konfiguráciách vraj dochádza aj k sekaniu obrazu. Počas testovania nám raz hra dokonca spadla. Veríme, že tieto chyby budú vo finálnej verzii odstránené.
Bude to konečne zábava ako v starších dieloch?
Na toto zatiaľ nevieme jednoznačne odpovedať. Počas druhej beta verzie sme sa bavili lepšie ako počas tej prvej. Staré známe herné postupy trochu narúša nový systém učenia schopností. Grafika budov v mestách pôsobí ako ručne kreslená, no nijak neoslní a nemá čaro starých dielov. Sú to však subjektívne hodnotenia a postoje a niekomu sa možno systém učenia bude páčiť, pretože ponúka viac slobody. Môžete si totiž určiť, ktorá oblasť skillov vás viac láka. V starých dieloch série vám hra sama ponúkala výber z dvoch možností. Celkovo sa zdá, že sa toto pokračovanie dosť približuje zábavnosti starých dielov. Trošku zbytočné nám prišlo premenovanie klasických surovín na názvy ako „kryštál dračej krvi“, „mesačné striebro“, „dračia oceľ“ či „tieňová oceľ“. Pôsobí to neprehľadne a akosi podivne…
Hrať či nehrať?
Určite hrať. Zmenu v grafickej stránke sme v porovnaní s beta verziou nezaznamenali, je trochu mdlá a žiadne grafické orgie sa tu nekonajú. AI sa zdá byť rovnaká od čias HOMAM 3. Zmena oproti starším dielom nastala v úplne nových typoch jednotiek (čo je osviežujúce) a oproti predošlej bete je tu zmena v rýchlom boji. Jeho použitie je už rentabilné iba pri jasnej prevahe vášho vojska. Inak zaň zaplatíte aspoň menšími stratami. Vždy je tu však možnosť bojovať ručne a o tom tá hra vlastne je, takže prečo nie… Might & Magic Heroes 7 má celkom slušne našliapnuté, no treba ešte zapracovať na technickej stránke hry. Veľa času tvorcom nezostáva, keďže hra vychádza na PC už 29. septembra 2015. Podľa ich vlastných slov na nej pracujú usilovne „ako keby nebolo zajtrajška“. Skúsime im veriť.