Priebeh beta testovania Might And Magic Heroes VII tak trochu zanikol v hluku, ktorý spôsobuje nádielka špičkových herných titulov oznámených v období trvania výstavy E3. My sme však tento titul nijak nepodcenili, aj napriek tomu, že predošlé verzie podľa ohlasov fanúšikov nedosahovali kvality prvých hier série. Spôsobí siedme pokračovanie prielom? Čítajte ďalej…
Keďže prvé spustenie bety bolo o týždeň odložené kvôli početným bugom, dostali sme jeden bonusový kľúčik k testovaniu, a tak sme pre vás pripravili unikátnu dvojrecenziu. Nedostanete tak od nás iba jeden názor, ale rovno dva, pričom ten druhý bude názor našej novej redaktorky Šimony.
1. názor – Peťo Vnuk
Grafika a prostredie
V betaverzii siedmeho pokračovania sme mali možnosť vyskúšať si dve mapy a dve rasy. Na utvorenie celkového názoru je to málo, no už teraz sa dá povedať, že grafická stránka hry nie je nejako úchvatná. Pôsobí ako vyblednutá maľba. Farby sú nevýrazné a grafický posun oproti minulosti nie je viditeľný. Ozvučenie pri kliknutí na funkčné prvky sa subjektívne zdá trochu amatérske a hudba, napriek tomu, že je štýlovo zhodná s predošlými hrami, kde bol soundtrack výborný, tu pôsobí akosi bez fantázie.
Herné princípy
Fanúšik série nezaváha a okamžite bude vedieť, ako sa veci majú. Herné princípy výraznú zmenu nepodstúpili. Osobne som nehral šiestu verziu, a tak budem porovnávať s piatou. Pri vylepšovaní vášho mesta sa budete musieť orientovať v blokovej schéme prepojení jednotlivých budov, čo pôsobí ako krok späť. Takže pokus o prehľadnosť dopadol trochu rozpačito. Zaujímavé je, že niektoré budovy vám umožnia výber z dvoch možností. Ak postavíte jednu budovu, druhú už nie. Tak si dokonca môžete zvoliť, či zablokovať možnosť produkcie niektorej z elitných jednotiek. Voľba je teda dôležitá.
Za zmienku stojí aj nový spôsob prideľovania schopností hrdinom. Starý spôsob, v ktorom ste dostali na výber z dvoch-troch schopností, je preč. Nový spôsob má tvar kruhu, rozdeleného na skupiny, možností je viac a celý systém pôsobí veľmi neprehľadne. Ostatné herné princípy, vrátane tých bojových, zostali, našťastie, nezmenené, takže stará dobrá hrateľnosť je tu stále prítomná. Ak si radi vychutnávate boj, môžete bojovať. 3D bojové pole je bez zmeny. Ak nie, rýchly boj, kde PC iba prepočíta pravdepodobnosti a „vypľuje“ výsledok, tu funguje veľmi dobre. Nebudete za tento spôsob hry postihovaní a pokiaľ máte veľkú prevahu nad nepriateľom, budete končiť bežne s nulovými stratami.
Bugy
Napriek odkladu sa tvorcom nepodarilo znížiť množstvo bugov na minimum. Napríklad bug, pri ktorom keď chcete otvoriť ponuku svojho mesta, musíte triafať špecifický bod na obrazovke, nám prišiel ako zbytočný a amatérsky. „Super“ bola i nutnosť nasadzovania získaných artefaktov na hrdinu ručne. Keď následne z inventára artefakty úplne zmizli, udržať si pozitívny prístup k hre bolo takmer nemožné, napriek tomu, že ide iba o beta verziu.
Záver
Som fanúšikom série od úplne prvej časti a, rovnako ako väčšina, súhlasím, že tretia hra bola zatiaľ neprekonanou, najlepšou epizódou. Zdá sa, že siedmy diel revolučný nebude. Ochutnávka, ktorú sme dostali, toho herne veľa nenaznačila, príbehovo absolútnu nulu, no kvalitatívne viac, ako by chcela. Zostáva dúfať, že plná verzia hry sa všetkých chýb do svojho vydania zbaví. Viac podrobností vám povie Šimona.
2. názor – Šimona Velická
Siedma časť Heroes of Might and Magic sa na svoju premiéru pripravuje ostýchavo. Štúdiu Ubisoft sa míňa čas a oficiálne vydanie Might & Magic Heroes VII je už takmer tu. Začíname sa však obávať, že ak sa štúdio rozhodne hru stoj čo stoj vydať podľa plánu, a to už v septembri tohto roka, dočkáme sa rýchlo kvaseného sklamania. V redakcii sme si vyskúšali beta verziu hry a pocity z nej máme akosi zmiešané. Samotná beta bola spustená s týždňovým oneskorením pre veľké nedostatky, ktoré v štúdiu Ubisoft frustrovane priznali. Samozrejme, nadšený by nebol nikto a už vôbec nie štúdio, ktoré si za predobjednávku hry pýta 99,99 Eur. V beta verzii majú hráči zatiaľ obmedzené možnosti. Vyskúšať si môžu dva národy: Haven – rytieri svätého impéria, a Academy – orientom inšpirovaní mágovia.
Nezáleží však na tom, ktorý národ si vyberiete, pretože hra zvyčajne nediskriminuje a bugy, chyby a glitche sú u oboch rovnaké, otravné a v hojnom počte. Pri niektorých popisoch kúziel nájdete duplicitné slová, ktoré vás na chvíľu zmätú, o akom efekte sa to snažíte čítať. V taktickom boji vám hra sľubuje pri každej nepriateľskej jednotke, že vám neuštedrí odvetný úder – čo nie je pravda. Samotné AI je v súbojoch často zmätené a namiesto toho, aby na vás poslalo všetky svoje jednotky, bude sa z nich nejaká pohybovať k dolnému okraju mapy. To, čo je ale v súbojoch nesmierne zábavné, je sledovanie pohybu lietajúcich jednotiek. Nevieme, akú stávku prehral človek, ktorý mal za úlohu naprogramovať ich letové vlastnosti, ale tí ľudia, čo ho k tomu donútili, mali aspoň zmysel pre humor. Okrídlené jednotky predvádzajú úžasné „vzdušné krasokorčuľovanie“ so všetkými otočkami, piruetami a šialenými zmenami smeru, čo k tomu patria.
Nepríjemnosťou je však chyba, ktorá vám nedovolí posunúť ťah do nového dňa, kým si neotvoríte inventár hrdinu, prípadne nevstúpite do hradu. Niekedy sa na vás hrad vykašle a odmietne vám predať jednotky, hoci by ste na to počty aj suroviny mali. Je to však stále beta verzia, a preto v kútiku duše dúfame, že všetky tieto chyby vývojári stihnú odstrániť. Sú tu však aj funkčné mechaniky, ktoré Ubisoft do hry vložil zámerne, a nedá sa povedať, že by to bolo šťastné riešenie. Ak získate artefakt, musíte si ho manuálne nasadiť na hrdinu. Nenasadí sa vám automaticky, ako tomu bolo v predošlých dieloch série. Môže sa vám teda ľahko stať, že budete hrať bez výhod svojich dávno získaných artefaktov, ktoré ste si zabudli nasadiť.
Nech nazbierate akokoľvek desivú armádu, nepriateľ pred vami neutečie. Aj keby to bol jeden golem proti partičke titánov, rozhodne sa zahrať to na štýl, že má nejakú tú hrdosť a pred bojom sa neuteká, to by ho doma „tato Kameň“ asi vyfliaskal a vydedil. Záhadou je aj rozostavenie vašich jednotiek na bojovom poli. Môžete ich skúsiť poprehadzovať aj vo svojom inventári, ale ich pozícia na bojisku sa nikdy nezmení, a hoci ich pred každým bojom môžete rozmiestniť tak, ako uznáte za vhodné, nikdy im táto pozícia nezostane do ďalšieho boja a vy ich budete musieť usporiadať vždy odznovu.
Takto by som mohla ešte chvíľu pokračovať, ale mohlo by to vyvolať dojem, že siedmy diel série prinesie hráčom len agóniu a nemá v sebe nič dobré. Nie je to také zlé. Nie je to výborné, ale po odstránení bugov to bude priemerná oddychová hra. Dočkali sme sa aj nových soundtrackov, ktoré môžem hodnotiť jedine pozitívne. S ohľadom na užitočnosť, zachovanou mechanikou dňa sa stáva poradovník jednotiek v boji. Nositeľom zábavnosti bude dozaista kampaň, do ktorej, zatiaľ, nemajú možnosť nahliadnuť ani beta testeri. To najlepšie od Might & Magic Heroes VII môžeme zatiaľ iba očakávať.