Hru Sherlock Holmes: Crimes and Punishments sme prvýkrát videli pred rokom na Gamescome. Nechýbala ani na tohtoročnej E3 a v septembri zamieri na naše monitory. Hoci nejde o žiaden blockbuster, koncept hry nás oslovil a od finálnej verzie očakávame príjemné prekvapenie.
„Sherlock Holmes: Crimes and Punishments ponúkne hráčom celkovo 6 prípadov, ktoré budú musieť vyriešiť. Každý z nich zaberie v priemere 3 až 4 hodiny,“ začína prezentáciu Olga Ryzhko, spoluproducentka hry a spúšťa jednu z jej kapitol. Tá sa odlišuje od tej, ktorú sme videli pred rokom na Gamescome. Koncept hry sa však počas roka nezmenil, vývojári pracovali iba na pridávaní herného obsahu.
Sherlock Holmes je vo svojej podstate adventúra. Zaujímavosťou je však určitá nelinearita. „Hoci budete zbierať rôzne indície, záleží iba na vašej interpretácii, ako prípad vyhodnotíte,“ vysvetľuje Ryzhko. V praxi to znamená, že môžete obviniť nesprávneho podozrivého a vinníka nechať na slobode. Crimes and Punishments vás na správnosť/nesprávnosť vášho rozhodnutia automaticky neupozorní, avšak túto možnosť na konci kapitoly ponúkne.
Hlavného hrdinu budete opäť sledovať z pohľadu tretej osoby. Vývojári sa síce znovu rozhodli pre Unreal Engine 3, ktorý má dnes už určité vrásky, avšak Sherlock chce zaujať inými aspektmi, ako je grafika. Aj z toho dôvodu sa nový Sherlock výraznejšie odlišuje od svojich herných predchodcov.
Špecifickými prvkami hrateľnosti budú špeciálne schopnosti, ktoré má Sherlock k dispozícii. „Ide predsa o legendárneho detektíva a pocit jedinečnosti majú pri hraní získať aj samotní hráči,“ zdôrazňuje Ryzhko. Aj z toho dôvodu môže Sherlock používať špeciálnu víziu, ktorá upozorňuje na detaily indícií a ďalšie drobnosti, ktoré si ostatní ľudia bežne nevšimnú. Práve táto schopnosť bude základom vyšetrovania a riešenia logických prekážok, ktoré do hry vývojári zabudovali. „Kládli sme veľký dôraz na prirodzené zakomponovanie puzzlov do príbehu,“ hovorí Ryzhko. Nemali by sa tak objaviť prípady, kedy má hráč pocit, že hádanka do hry vôbec nepatrí a jej jedinou úlohou je natiahnuť herný čas.
Precízny zmysel pre detail využije hráč aj v rozhovoroch s ostatnými NPC postavami. Dokáže napríklad posúdiť, či niektorá postava klame. Ostáva potom už len na hráčovi, aby správnym smerovaním konverzácie donútil danú postavu k priznaniu. Zahráte si však aj rolu Dr. Watsona, s ktorým budete napríklad zisťovať pulz.
„Všetky získané indície a fakty sa ukladajú do tzv. knihy prípadov, ktorú môžu hráči kedykoľvek použiť,“ predstavuje Ryzhko pomocníka, ktorého budú hráči často používať. Ponúkne rýchly presun medzi dostupnými miestami aktuálneho prípadu a množstvo informácií, ktoré by mali pomôcť pri finálnom rozuzľovaní prípadu.
V hre sa dokonca objavia aj jednoduchšie akčné pasáže, ako je napríklad balansovanie na lane. Počas prezentovania tejto časti sa Olge príliš nedarilo, a tak jej s prekonaním pasáže pomohol náš Klajo. Dôvodom, prečo sa na nového Sherlocka tešíme, je však predovšetkým nelinearita. Sme zvedaví, nakoľko bude náročné správne odhaliť vinníka. Dozvieme sa to už o dva mesiace.