Akých módov sa v hre dočkáme? Uvidíme aj Geralta z Rivie a iných, nových hrdinov? A čo útočné stratégie, koreň všetkých úspešných MOBA titulov? Na tieto a mnohé ďalšie otázky odpovedal Tadeusz Zieliński, kreatívec a popredný člen vývojárskeho tímu Bojovej arény.
Prvé pozvánky do bety mobilného Zaklínača sú už rozdané. Mnohým sa, aspoň zatiaľ, šanca vyskúšať si TWBA nenaskytla. Preto sme kontaktovali vývojárov z Fuero Games a CD Projekt RED kvôli odpovediam na otázky, ktoré potešia nielen tých menej šťastných fanúšikov, ale všetkých, ktorí netrpezlivo hltajú každú novinku o The Witcher: Battle Arena.
GS: Aké sú herné módy, z čoho pozostávajú a čo je hráčovým cieľom v každom z nich?
TZ: V súčasnosti máme len jeden herný mód – klasické dobývanie, kde každý tím musí obsadiť a udržať tri piliere a vyčerpať nepriateľove body až na nulu. To je možné len vtedy, ak tím kontroluje viac pilierov než jeho súper. Ak ste niekedy hrali nejaký dobývací mód, okamžite by ste mali vedieť, o čo ide. Toto je však len prvý z módov, ktorými bude hra v budúcnosti disponovať. Momentálne pracujeme na vývoji PVE módov, v ktorých budete čeliť silným bossom a používať rozum a schopnosti, aby ste ich porazili.
GS: Ako fungujú schopnosti a vlastnosti hrdinov? Je možné kombinovať ich a vytvoriť tak špeciálny, silnejší útok?
TZ: Áno, schopnosti hrdinov sa dajú kombinovať. Napríklad, ak použijete Golemovu schopnosť „Contravention“ (porušenie, pozn. red), vďaka ktorej exploduje a zmení sa na malé časti, ktoré veľmi rýchlo rotujú a priťahujú ostatných, čím spútate nepriateľov na jednom mieste, ľahko ich môžete doraziť so schopnosťou Philippy „Dome of Storms“ (búrková kopula, pozn. red), ktorá má AoE efekt a zmení čarodejnicu na sovu, ktorá chrlí blesky. Mnoho ďalších schopností je možné skombinovať v podobnom duchu.
GS: Pobeží hra na všetkých platformách (Android, Windows a iOS) rovnocenne?
TZ: Snažíme sa z každej platformy vyťažiť maximum. Hra beží na Unity, takže je škálovateľná a umožňuje nám vylepšovanie rozlíšenia a množstva špeciálnych efektov, ktoré vidíte na obrazovke.
GS: Ako funguje matchmaking? Ako môžeme hrať s priateľmi?
TZ: Súčasné beta testy sa sústreďujú na kombináciu podobne silných hráčov, tento aspekt hry upravujeme. Čo sa týka hrania s priateľmi – nie je to cieľom beta skúšok, takže viac informácií poskytnem až po vydaní hry.
GS: Plánujete pridať po vydaní nových hrdinov? Geralta z Rivie, napríklad?
TZ: Určite áno, časom. A ohľadom Geralta… aby som bol úplne úprimný, nechceli sme ho zahrnúť do hry pri jej štarte, nakoľko by si každý vyberal práve neho. Napriek tomu je však na ceste.
GS: Ktoré veci si v hre môžeme kúpiť za skutočné peniaze?
TZ: V Battle Arena nie sú hráči nikdy nútení k utrácaniu peňazí. Transakcie sú vždy voliteľné, preto jedinými vecami, ktoré si budete môcť za peniaze kúpiť, sú postrádateľné položky, ako napríklad skiny. Navyše si budete môcť každú vec v hre zaobstarať pomocou hrania, alebo ich jednoducho nájdete v truhlách.
GS: Koľko máp je dostupných pre každý mód?
TZ: Pre dobývací mód existujú momentálne dve mapy – Nilfgaard Arena a Korath Desert. Treba ale myslieť na to, že sme stále v bete.
GS: Plánujete po vydaní nový obsah, ako napr. nové mapy, módy a schopnosti?
TZ: Samozrejme! Už sme spomínali PVE módy, ale to je len začiatok. Momentálne pracujeme aj na ďalšom PVP móde. Ale o tom potom.
GS: Ak sa počas hry nechcene odpojíme, budeme sa môcť vrátiť do toho istého kola?
TZ: Áno, po odpojení sa budete môcť opätovne pripojiť.
GS: Je vaším cieľom súperenie s ostatnými MOBA hrami, dostupnými na PC, alebo sú vaše ambície striktne obmedzené na zaplnenie prázdneho miesta v portfóliu mobilných platforiem?
TZ: Sústreďujeme sa len na mobilné platformy, a práve to je unikátnou záležitosťou hry. Je vytvorená pre mobilné hranie, tzn. hry sú rýchle, ovládanie je navrhnuté pre mobilné zariadenia a jednotlivé zápasy trvajú od 5 do 15 minút.