Zaklínač 3: Divoký Hon vyjde síce až v máji, no už dnes, na konci januára, sa usmialo šťastie na niektorých herných novinárov z celého sveta, ktorí dostali šancu zahrať si na pár hodín tretie Geraltove dobrodružstvo. Očakávania sú vysoké, hype už väčšie byť nemôže, mnohí fanúšikovia predpovedajú najlepšiu hru roka, niektorí hru už teraz pasujú za najlepšie RPG všetkých čias. Aká je ale naozaj pravda?
Preview články síce túto hru (z logických dôvodov) nepasujú žiadnymi takými hodnosťami, no ich vrelé nadšenie z ponúknutej ukážky hovorí samé za seba. Tretí Zaklínač bude jednoducho fenomenálny.
Jednou z prvých vecí, ktorými sa vývojári z CD Projekt RED pýšili, bola tá, že Divoký hon bude obsahovať obrovitánsky otvorený svet, v ktorom by sme mali stráviť stovky hodín. Aj keď novinári pochopiteľne pri hre toľko nestrávili, boli si už teraz istí, že tvorcovia rozhodne nepreháňali. Herný svet je skutočne obrovský, je pôsobivý, je majestátny, plný detailov, temnej slovanskej atmosféry, plný monštier a rôznych netvorov, napechovaný mnohými questami, dlhými rozhovormi a prekvapujúco aj veľkým množstvom animácií. Hracia ukážka bola, samozrejme, len percentom z celého dobrodružstva, no už tá mala neskutočný potenciál.
Súbojový systém bude oproti druhému dielu vylepšený a celkovo vyladenejší. Animácie nielenže nabrali na plynulosti, ale taktiež boli dodané nové ako napríklad animácie odseknutých končatín. Presne tak, Geralt sa zahrá na Williama Wallacea zo Statočného srdca. Súboje sú ale podobné tomu z predchádzajúceho dielu, kde sa Geralt zameria na najbližšieho protivníka, no nerobí mu žiadny problém vyštartovať z tejto svojej pozície po inej obeti v jeho dosahu. Web IGN to označil ako „soft-lock“. Hrdina sa dokáže brániť a v správnom časovom okamihu taktiež vytasiť „parry“, čiže odraziť nepriateľskú ranu a hneď na to zaútočiť rýchlym protiútokom. Geralt taktiež dokáže skákať a šplhať.
Súboje proti viacerým protivníkom budú tentokrát oveľa zábavnejšie než v Zaklínačovi 2, pretože svojim systémom presne načasovaných úderov, rôznych ťahov a bojových techník pripomínajú veľké reťazové kombinácie z prvého dielu, len bez ikoniek dávajúcich pokyn pre ďalší úder. Okrem klasických mečov bola v ukážke dostupná aj kuša, ktoré dokázala boje pekne zdramatizovať, hlavne čo sa týka lietajúcich nepriateľov. Kuša sa neosvedčila len na súši, ale taktiež aj pod hladinou mora, kde síce až takú veľkú škodu nenapáchala, ale aspoň slúžila ako prostriedok na odháňanie otravnej hávede. Geralt ňou môže strieľať naslepo alebo riadnym ručným mierením, ku ktorému si môže taktiež odomknúť schopnosť spomalenia času.
Novinkou v hernom svete Zaklínača bude aj možnosť jazdiť na koňovi, ktorý má dokonca svoje vlastné meno. Volá sa Roach a okrem prepravného úžitku si do jeho bočných káps budeme môcť ukladať veci, ktoré by sa do nášho pôvodného inventára už nezmestili. Jazda na koni je nielenže rýchla, ale taktiež aj pohodlná, pretože kôň bude natoľko inteligentný, že sa bude sám vedieť zorientovať v teréne a nájsť si cestku k cieľu. Túto automatickú navigáciu ale budeme môcť využívať len ak chceme, čiže ak si jazdu na koňskom chrbte vychutnávate ako simulačnú jazdu v pretekárskom automobile, nič vám nebude brániť prevziať nad Roachom plnú kontrolu. Z jeho chrbta budeme môcť aj bojovať a to nielen mečmi, ale aj spomínanou kušou. Tvorcovia do hry implementovali skvelý zlepšovák v podobe zapískania, čím k sebe koňa privoláme.
Zaklínač 3 bude ku svojim knižným predlohám bližšie než akákoľvek jej predchádzajúca herná adaptácia. Ponúkne totiž dôraz na prvotnú úlohu zaklínačov, dôraz na lovenie monštier a pomáhanie obyvateľom. Geralt bude môcť využiť svoje zaklínačské schopnosti, rozumej špeciálny šiesty zmysel, na stopovanie nebezpečnej fauny, odhaľovanie ich pohlavia, motiváciu ich konania a nájdenie ich skrýše. Čo sa týka pomoci bezbranným, nikdy si nebudeme môcť byť istí, či a aký dopad to bude mať na budúci vývoj hry. Následok môže prísť hneď alebo aj po niekoľkých mnohých hodinách. Okrem lovenia príšer a plnenia rôznych úloh tu novinári spomínajú aj niekoľko minihier ako súboje na päste či hlavne Gwent, kartovú minihru, ktorou si krátia čas pocestní pri skromných ohníkoch alebo aj zámožní pri veľkolepých večerách. Gwent bude obsahovať 150 rôznych zberateľských kariet roztrúsených po celom svete, 4 frakcie a jednoduchú, no pohlcujúcu mechaniku pravidiel.
{embed_video &x-yt-cl=84503534&x-yt-ts=1421914688}
Predchádzajúce časti série boli často kritizované za svoj sexistický postoj k ženským charakterom. Tento diel to má zmeniť, pretože tu budeme môcť stretnúť ženy na pozíciách vo vysokých politických kruhoch. Kevin VanOrd z GameSpotu uvádza, že ženské postavy tu nepotrebujú sexepíl alebo magické schopnosti, ktorými by rysovali svoj charakter. Podľa neho už môžeme odstrániť otázniky zo slova „dospelý“, keď dôjde debata na problematiku Zaklínača. Na druhej strane, Geralt stále ostáva tým starým dobrým sivým vlkom, ktorý sa nebojí uvoľnenia v prítomnosti nahej ženy.
Zaklínač 3: Divoký Hon bude neporovnateľne väčšou hrou s neporovnateľne väčším hratelnostným záberom, než akým oplývalo tých pár hodín, z ktorých vás svoje dojmy teraz sprostredkúvavajú rôzne svetové herné médiá. Tak si to zhrnime, hra bude mať obrovský, neuveriteľne detailný a precízne nadizajnovaný otvorený svet bez loadingov (loadingy by mali prebiehať počas prebiehajúcich videách), vylepšený súbojový systém s možnosťou sekania ľudských končatín, bohatú kartovú hru Gwent, početné rozhodnutia a konsekvencie, partnera v podobe koňa Roacha, zábavné stopovanie príšer či konečne skutočne na úrovni vykreslené charaktery ženský postáv. Objavilo sa aj niekoľko mínusov ako dosť neohrabaný boj na chrbte koňa, tearing či viditeľné doskakovanie textúr. Hra ale vychádza až 19. mája 2015 (PC, PS4, XONE), a tak majú tvorcovia dostatok času, aby takéto neduhy vylepšili.