Spolu s tímom hernej relácie GameBot sme sa v Nemecku stretli aj s jedným z hlavných vývojárov AC: Unity. Vincent Pontbriand pracuje v Ubisofte ako senior producent a to, čo mohol, nám zodpovedal veľmi ochotne. Z jeho úst sme sa dozvedeli napríklad to, aká veľká bude Arnova úloha v piatej časti asasínskej ságy, ako bude fungovať kooperácia viacerých hráčov či aké nové prvky do hry pribudnú.
„Hlavný príbeh je o Arnovi, protagonistovi celej hry. Je to úplne nová postava, ktorá sa pridá k Bratstvu, stane sa asasínom a začne trénovať,“ vysvetlil nám Pontbriand na úvod. Herný príbeh bude podľa jeho slov rozvetvený, avšak s pevným a jasným základom. „Celkovo má príbeh viacero vrstiev. Je tu, samozrejme, rovina prítomnosti, ktorá je v každom Asssassin´s Creed. Potom tu je ultimátna úloha, Arnova úloha, bočné individuálne úlohy. Príbeh hry nie je o Francúzskej revolúcii, je o Arnovi. Revolúcia je len pozadím so zaujímavými úlohami, ktoré prebieha zarovno s Arnom.“
Vývojári sa údajne snažili o to, aby bola hra odrazom hráča. „Jeho postup je Arnovým.“
Najdiskutovanejšou súčasťou Unity je nepochybne kooperatívny režim, ktorý je však absolútne voliteľný a podľa toho, čo nám vývojár prezradil, by hráča nemal v žiadnej rovine obmedzovať alebo ho do niečoho tlačiť. „Hlavná príbehová línia nie je kooperatívna, všetko ostatné si môžete zahrať s priateľmi. Ide o jednu hru, ktorá je vždy o Arnovi. Každý za neho hrá úlohu o vykúpení sa. Keď s tým hráč prestane, môže hrať misie za Bratstvo. Tie sa dajú hrať sólo alebo s maximálne tromi priateľmi,“ objasnil producent.
„Idea je taká, že kooperatívnym módom v podstate formujete Bratstvo. Všetci hrajú za Arna – to, čo pri kooperácii vidíte, sú jeho rozdielne verzie –, ale vďaka kustomizácii vyzerá každý hráč inak. Celkovo existujú stovky kombinácií – kapucne, oblečenie, topánky, ochrana na ramená, predlaktie so skrytou čepeľou, opasky pre nosenie dodatočnej výbavy. Nejde len o kozmetický efekt, ale váš výber reálne ovplyvňuje gameplay.“ Podľa Pontbrianda existujú pri Arnovej úprave v režime viacerých hráčov stovky rôznych kombinácií. „Nie je potrebné, aby ste si vybrali jeden jediný set oblečenia. Môžete mať napríklad stredoveko vyzerajúcu kapucňu s renesančne vyzerajúcou róbou, je to len na vás. Samozrejme, vybrať si môžete aj farbu.“
Pozitívnou správou je i to, že multiplayer si môžete zahrať aj vtedy, keď vaši priatelia práve nebudú online. Nejde však o jedinú inováciu oproti predošlým dielom. Úpravy sa dočká aj asasínsky arzenál. „Hlavnou novou zbraňou sú tzv. fantómové čepele, ktoré majú niekoľko variácií. Ide v podstate o mix hádzacích nožov a skrytej čepele. Je to zbraň pre nepozorovaný útok a je tak silná, že naraz môžete niesť len určitý počet čepelí. V hre nájdete aj rozdielne zbraňové systémy: ťažké zbrane ako kladivá a sekery, obojručné meče či kopije,“ uzavrel vývojár.
Assassin´s Creed Unity vyjde 28. októbra 2014 na platformách PC, Xbox One a PS4. Hra nebude podporovať funkciu cross-platform, teda medziplatformové hranie.