V Kolíne sme sa stretli aj s hlavným dizajnérom hry Alien Isolation, Garym Napperom. Jedna z kľúčových persón, čo sa vývoja nového Votrelca týka, bola veľmi priateľská. Gary je veľkým fanúšikom votreleckej ságy, a najmä jej prvého dielu. V rozhovore pre Gamesite.sk a TV9 sa dizajnér rozhovoril nielen o hlavnej postave, ale aj o kľúčových prvkoch hry a prostriedkoch, vďaka ktorým má byť Alien Isolation jedinečným hororovým zážitkom.
Neprehliadnite ani Gamescom 2014: Alien Isolation preview: Pripravte si náhradné spodky, dostali ste sa do riadnych…
Hlavnou postavou celého príbehu je Amanda Ripleyová, dcéra poručíčky Ellen Ripleyovej. Príbeh Alien Isolation sa odohráva 15 rokov po udalostiach prvého filmu s názvom Alien (1979), teda Votrelec. Amanda, ako protagonista, nie je žiadnym „mariňákom“, jej jedinou zbraňou je cit pre všetko technické. „Nebudete mať k dispozícii plameňomet či samopal, skrátka nič, čím by ste Votrelca mohli zabiť,“ vysvetlil nám Napper. „Veci, ktoré nájdete, vám budú pomáhať prežiť a vyhýbať sa Votrelcovi.“
Matku, ktorú vo filmovej predlohe stvárnila herečka Sigourney Weaver, Amanda takmer vôbec nepozná, vyrastala bez nej. Pátranie po stratenom rodičovi ju privedie na odstavenú stanicu Sevastopol. „Napokon získa (Amanda, pozn. red) informácie týkajúce sa čiernej skrinky, ktorá bola nájdená na mieste známe ako Sevastopolská stanica. Keď na Sevastopol dorazí, ocitne sa v izolácii, čeliac votrelcovi a v absolútne hrozivej situácii.“
Alien Isolation predstavuje návrat ku hororovým koreňom votreleckého univerza. Je silne inšpirovaný, čo sa atmosféry týka, prvým filmom. „V hre bude jediný Votrelec. Chceli sme, aby to bolo absolútne hrozivé.“ Nejde však o žiadny prequel alebo sequel (pokračovanie). Z hľadiska obsahu ide o stand-alone. „Alien Isolation je hrou, ktorú sme vždy chceli vytvoriť,“ nadchol sa jeden z vedúcich členov vývojárskeho tímu.
Tiesnivá, nebezpečná, hrozivá, adrenalínová, celkovo vzaté hororová atmosféra je základným stavebným materiálom, ktorý štúdio The Creative Assembly použilo pri výstavbe gameplay. „Engine, ktorý poháňa hru, sme v štúdiu sami vyvinuli. Hra bola vo vývoji viac ako tri roky, nemohli sme si byť teda istí tým, čo next-gen platformy súčasnosti prinesú, a ktorý engine bude pre ne najlepší. Potrebovali sme engine, ktorý sa sústreďuje na atmosféru a osvetlenie. Výsledok v hre je úžasný.“
Autentickosť zážitku chcú autori titulu Alien Isolation docieliť aj prostredníctvom pôvodných materiálov z originálneho, prvého filmového Votrelca. „Štúdio 20th Century Fox nám poskytlo dostatok filmového materiálu. Máme aj obrovský harddisk plný audio nahrávok. Taktiež sme dokázali do vývoja hry zapojiť aj pôvodných hercov z filmu – Sigourney Weaver a ďalších. Je to skutočne vzrušujúce.“
V závere rozhovoru nás zaujímalo, ako vedúci dizajnérskeho tímu z The Creative Assembly vníma Alien Isolation a jeho predchodcu, Aliens: Colonial Marines. „Rozdiel medzi hrami Alien: Colonial Marines a Alien: Isolation je asi taký veľký, ako rozdiel medzi prvými dvoma filmami. Votrelci boli o zbraniach a zabíjaní, naša hra je však o strachu z jedného jediného votrelca. Byť sám na jednej stanici a s jedným votrelcom,“ objasnil vývojár.
Alien Isolation vychádza 7. októbra na Xbox 360, Xbox One, PS3, PS4 a PC.