Väčšina hráčov si myslí, že to najhoršie pre recenzenta, je dostať na recenziu zlú hru. Opak je pravdou. Pokiaľ je recenzovaný titul totálna katastrofa, môžete si na ňom vybiť zlosť, vysmiať sa mu a donekonečna písať o jeho nedostatkoch rovnako, ako pri kvalitnej hre opisovať jej kvality. Tým najhorším, je však recenzovať hru vyslovene nevýraznú a nudnú. Presne ako Sonic: Lost World.
Mätúce ovládanie = zmätený hráč
Napriek tomu, že by sa podľa názvu na prvý pohľad mohlo zdať, že ide len o port Lost World z Wii U, ide o hru s úplne inými levelmi, ktoré kombinujú 3D svet s klasickým 2D. A ako si na webe môžete prečítať, ide dokonca o kvalitnejšiu verziu, než tá z Wii U. Ešte, že tú hrať nemusím. Plošinovky som ja osobne mal rád už od detstva. Či už išlo o rôzne Disney hry, Maria alebo aj samotného Sonica, vždy ponúkli dostatok zábavy, aj keď hráč nemal dostatok skúseností s hrami samotnými. A práve tá zábava v Lost World akosi chýba.
Dokopy sa cez niekoľko herných svetov prepracujete k bossovi a potom zas niekoľko podobných levelov a opäť k bossovi a tak ďalej. Takto nejako by sa dal Sonic na 3DS zhrnúť jednou vetou. Na tejto lineárnej ceste, sa vám do cesty postaví kopa nepriateľov z rôznymi schopnosťami. Avšak, na čo by ste sa s nimi vlastne bili, ak ich môžete obísť. V podstate nič hráča nenúti sa aspoň snažiť zozbierať a zničiť toho čo najviac na ceste vpred. Samozrejme, okrem záverečného hodnotenia vášho výkonu. Avšak ten, kto by sa odhodlal si ho vylepšovať kým nebude to najvyššie, musí byť totálny masochista.
Veľkým problémom je aj ovládanie. Efektný parkúr, ktorý Sonic vždy predvádzal na obrazovke je preč. Spojenie 3D a 2D vás často oklame (alebo vás oklame vlastné oko vinou 3D) a tak namiesto pokračovania ďalej padáte a začínate od checkpointu. Doteraz som nikdy podobný problém s plošinovkou nemal. A to ako na PC, tak ani na DS či 3DS. Tým pádom sa to, z čoho má prameniť najväčšia zábava plošinovky, teda skákania, zbierania a bojovania, stáva tou najhoršou časťou. Dokonca aj spomínaní bossovia neprinášajú žiadané vzrušenie zo súbojov. Väčšina je vrcholne jednoduchých a po nájdení vzorca, ako daného oponenta poraziť, je celý boj otázkou niekoľkých desiatok sekúnd.
Jednou z mála zaujímavých funkcií je craftovanie a špeciálne schopnosti, získane z takzvaných Wisps. Každá dá Sonicovi inú schopnosť, ktorá vám umožní aspoň na chvíľku sa vytrhnúť zo stereotypu a použiť aj pár mozgových buniek na hľadanie postupu. K multiplayerovým funkciám sa mi bohužiaľ nepodarilo dostať a tak som nevyskúšal ani pretek, ani súboj proti reálnym hráčom. Neviem, či bola chyba na mojom prijímači alebo išlo o problém s recenzentskou kópiou.
Nevýrazný grafický mix
Graficky hre v podstate nemám čo vytknúť. Na to, že ide o 3DS, je detailnosť na celkom slušnej úrovni a dokonca aj fps vôbec nekolísalo. Doslova až zhnusenie však nastane pri pohľade na interface, menu a hlavne videá v hre, vyzerajúce horšie, ako tie, na ktoré sme zvyknutí z pár rokov staršieho Nintendo DS. Celkovo tak hra pôsobí veľmi nezaujímavo a oproti už tak dosť nízkej konkurencii na 3DS aj tak upadne do zabudnutia. Ešteže hudba je celkom chytľavá. Ako vždy, má veľmi rýchle tempo a mohla by výborne dopĺňať priebeh levelov, keby ste netrávili väčšinu času padaním alebo nadávaním.
Sklamanie hlavne pre skalných fanúšikov
Sonic na 3DS sklamal vo všetkých smeroch. Neprináša ani minimum zábavy, aké by ste očakávali a je plný frustrujúcich pasáži a mätúcich momentov. Celý titul pôsobí dojmom „len nech nejaká Sonic hra na tom 3DS už je.“ Boli by sme oveľa radšej, keby namiesto desiatich hier, vyšla jedna, ktorá by mala čaro starších Sonic hier a dokázali by sme pri nej vydržať dlhšie ako pár levelov.
Informácie o hre
Žáner: plošinovka
Výrobca: SEGA
Distribútor v SR: Conquest
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na GameExpres.sk