Človek jednoducho nemôže mať pri Mankind Divided nízke očakávania. Nie po Human Revolutions. To síce nebola dokonalá hra, ale patrila medzi to najlepšie v roku, v ktorom vyšla.
A pokračovanie stavia na tom dobrom, čo bolo v predchodcovi a pridáva niekoľko zaujímavostí.
Z úst Narrative directorky Mary DeMarle sme sa dozvedeli, že Mankind Divded sa odohráva v roku 2029, dva roky po udalostiach v Human Revolution. Kvôli tzv. aug incident, ktorý sa v HR stal panuje medzi neaugmentovanými a augmentovanými ľuďmi veľká nevraživosť. Ľudia s vylepšeniami sú segregovaný (čo DeMarle prirovnala ku kombinácii Deus Exu s District 9). Napätie eskaluje a objavujú sa teroristické útoky.
Adam Jensen je opäť v strede toho, nakoľko pracuje pre Interpol. No zároveň má podozrenie, že jeho zamestnávateľ nie je tým, za koho sa vydáva, takže jeho úlohou bude zistiť čo sa deje.
Demo pozostávalo z dvoch sekcií. Prvá časť sa odohrávala v Prahe a pozostávala iba z konverzácii a chodenia. No zároveň veľmi pekne naznačila, v akej situácii sa nachádza spoločnosť. Potešilo, že policajné jednotky v Prahe sú skutočne nadabované v češtine, čo iba pridáva na výbornom dojme a ukazuje zmysel pre detail.
Druhá je už plne hrateľná. A ukazuje veľké zmeny v hrateľnosti. Human Revolution bola hra o voľbe. TO ako chcete ísť ďalej, bolo iba na vás, no asi nikto sa nebude hádať keď poviem, že hra bola oveľa viac zameraná na stealth postup. V Mankind Divided má konečne zmysel postupovať aj akčne. Strieľanie je zábavné a možností je kvantum.
Hra umožňuje úpravu zbraní v reálnom čase, rôzne typy nábojov pre rôzne využitie. Augumentovaná ruka poskytuje Nanoblade s rôznymi využitiami, do hry pribudlo hackovanie na diaľku a hackovanie na blízko je kompletne graficky upravené. PEPS zbraň je zabudovaná v augumentovanom tele Jensena. Nechýba Smartvision, a funkcia Titan Shield, ktorá spraví z Jensena na krátku dobu takmer nezastaviteľným. Ďalej sme si všimli focus mód, ktorý spomaľuje čas a funkcie Dash, ktorá podobne ako napríklad v Halo 5 zrýchli hráča a narazí do protivníka.
Levely získali viac vertikality a pribudla aj kozmetická deštrukcia prostredia, veľmi pekné grafické spracovanie so zmyslom pre detail. Nechýba trademark série, veľa možností pri výbere postupu ďalej. Prepracované boli aj rozhovory, ktoré prebiehajú z pohľadu prvej osoby a odvíjajú sa od toho, ako hráč hru hral. Takže postava v konverzácii sa bude správať inak keď jeho jednotky vystrieľate a inak keď zvolíte tichý postup.
To čo sme videli nás povzbudilo nádejou, že Mankind Divided môže byť minimálne taký dobrý ak nie lepší ako Human Revolution. Na finálny výsledok si však budeme musieť počkať do roku 2016, kedy hra vyjde pre PC, Xbox One a PLaystation 4